Wednesday, June 17, 2009

Comel x.......?



comel x?

PEnAtNyA.......

Hari ini adalah hari yg sgt memenatkn kerana malam semalam paip kat umh aku kt perdana ni bocor plak. Dah la sinki tersumbat. Geramnya la aku, mne x nye blk2 dr bli brg smlm tetiba aku dgr bunyi mcm hujn lebat pdhl aku terpk juga aku kt luar td x hujn pun apa lg mula la pk mcm2. Aku pun terus masuk g dapur tgk apa sbnrnya yg terjadi dn tau2 da banjir je dapurnya. Huh! Sungguh memeranjatkn mcm hujn lebat paip tu bocor. Aku pye la panik trus g luar tutup paip. Pastu aku terpk plak aku da tutup paip kt luar tu cam ne lak aku nk mndi ke nk membasuh pape ke. Adus,mslh gak ni. Aku masuk kedapur semula dn mle melihat2 apa mslh yg sebenarnya berlaku pd paip itu. Sambil melihat2 apa yg patut akhirnya aku telah jmpe jln keluar hehehe...aku nmpk kepala paip kt bwh sinki tu lalu aku tutup so setel mslh yg pertama.
Aku pun terus cal abg Sham (Tuan umh) aku dn suh dia hntr org repair paip bocor ni sm sinki yg tersumbat hampir 5 bln lalu. Sungguh menyakitkn hati ble ckp dgn abg Sham tu. Ada ke ptt dia kata begini "Ha awk ye yg x byr sewa umh lg?" Ish,da 2 kali dia ckp mcm tu. Dulu aku suh betulkn tombol pintu bilik pun dia ckp camtu gak. Apa, igt mke aku ni jenis yg ske komplen tp x byr sewa ke. Aku pun sembur je la dia lik. "Eh...saya tiap2 bln byr tau. Ha ni da byr sewa da tu komplen da byk kali ni tp x gak dtg betulkn sinki tu. Ha skrg ni paip plak bocor cmne ni Abg Sham?" Gitu la kata aku. Apa lg malu la dia "Oh ye ke tu la segan da saya ni. Ok la nnt saya cal Leong plumber suh dtg umh awk betulkn pape yg bocor dn tersumbat tu t saya byr." Itu la katanya tuan umh aku tu.
Esok harinya dtg la Leong Plumber tu. Ada la sejam lebih dia betulkn paip sm sinki yg tersumbat tu. Da siap sme tu apalagi mslh yg kedua plak muncul ni. Hehehee x la bsr mne mslh tersebut cme dapur da kotor la. Terpaksa la aku cuci dapur aku tu dgn mengemopnya lg 1 hal. Da la aku puasa hri ni dgn cuaca kt luar tu yg pns terik tu membuatkn aku bertmbh penat. Dah siap kemas tu aku tdo la apa lg penat la katakan.

Father's Day


HAPPY fATHER'S dAY


emm actually x tau nk coretkn pape lg. Lom ada idea lg tp akn ada la cerita or apa2 yg menarik utk dikongsi bersama2 blogger yg lain. Sebelum ni wat blog kt friendsters je tp lps ni blog kt fs akn di tukar kesini.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...