Thursday, February 10, 2011

Pak Cik Teksi yg Klako....kah..kah..kah.


Ptg td aku balik kerja naik teksi. Sblm naik teksi aku blk krja naik lrt dulu dr stesen miharja dkt tmpt krja aku tu sampai bandar ke tasik selatan dn sblm tu kene tukar kt chan sow lin dulu. Lps dah sampai kat BTS (Bdr Tasik Sltn) aku amik teksi. Kat sini mmg senang nk dpt teksi, beratur dah siap2 teksi tu kt situ menunggu penumpang. Aku pun amik teksi yg berbaris dpn skali, maklumlah x boleh nk pilih2 teksi yg mne lawa ke yg buruk ke, ha...naik je jnji sampai umh. Lg pun jln jem wat pe nk pilih2 kan...sm je tetap sampai lmbt jg. Tp mmg nsb ku baik la sbb dpt teksi yg agak br la, kiranya selesa la nk duduk kt dlm tu lm2 sambil menempuh kesesakn jln raya yg maha dasat laupun dlm tmn perumahn pun...boley jem mcm kt highway.

So dalam perjalann pulang ke rumah dgn teksi pak cik tu mmg x de apa2 yg berlaku la @ perkara2 yg mencurigakn (cewah...mcm saspen plak cter ku ni kan), agak2 dah nk sampai simpang tmn perumahn tmpt tinggalku itu tiba2 pak cik teksi tu tye aku nk msuk simpang mne sambil pndang blkg la pndang aku. Belum sempat aku jwb apa2 dia dah gelak2 dgn muka dia yg x leh bla tu kan. Nak tau x apa dia kata kat aku? Pak cik tu boleh jwb ceggini kt aku "La...pak cik igt cina td..x prsn" Erk, pak cik, apa ni!!!

Camne lak pak cik ni boleh x prsn pulak... punye la selama2 perjalanan tu dia x prsn sape penumpang dia? aiyak...bkn ms aku naik teksi dia td ada pndang aku tye nk g mne kew...ish...ish...ish...pak cik ni apa da...padahal aku bertudung kowt len la aku free hairke kan..., mcm x logik ler pak cik ni. Buatnya yg naik tu hantu pontianak ke, kakak cantik kew...tak pun hantu raya polong mne dgn muka ala2 plastik surgeri yg x siap tu br tau. Dah la time ptg2 nk dkt senja plak tu kan dia boleh wat lawak sebabak lak an. Yg aku pun 1, ms dia tye aku nk g mne aku jwb la g Tmn Minang emm mmg betul la aku nk g Tmn Minang, tp Tmn Minang yg mne? Aku lupa lak kan tmn minang ada byk, first Tmn minang jew, second Tmn Minang Ria 1 dn third Tmn Minang Ria 2, maklumlah da lm x naik teksi.

Apa nak buat, kepadatan penduduk menyebabkn nm2 tmn pun ada versi or bersiri2 1 la 2 la. Mcm sekolah pun cam tu jg ada Sekolah bdr tun hussein Onn 1 dn 2. Padahal jarak antara sekolah tersebut sgt dekat antara 1 dgn yg lain. Jln kaki pun bole sampi dua2 sekolah tu. Mungkin disebabkn itu la jg dgr2nya perancgn bdr nk buat laluan LRT sampai ke Tmn perumhn di sini tp lg 5 thn. Mmg kompom la hrga rumah pun akn melambung tinggi lg 5 thn lps ni. Jdik kene la beli umh cpt2 sblm hrga tinggi melambung. Erk! mampu ke aku nk beli umh, hutang PTPTN pun x abs bayo ag kah..kah..kah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...