Wednesday, December 26, 2012

Cuti-cuti Malaysia-Visit Perak 2012

Hai semua..entri utk bln 12 ni asyik citer psl holiday aje kan. Bercuti mmg seronok, dpt hilangkan stress. Percutian kali ini kat Perak kebetulan blk kg cuti Krismas kan, memandangkan visit Perak dis year da nk berakhir kan dan next year Visit Terengganu 2013 pula tp da pergi pun hehee.

Cuti 4 hari blk kg asben mmg da plan betul2 nak pi mana suma. Hari sabtu dari KL bertolak blk ke Seri Iskandar, Perak. Sampai2 je da petang, jln jem plak hri tu sbb ramai nk abiskn cuti sekolah. Ramai yg pergi ke Penang sbb nk sambut Krismas dn jg Cameron Highlands. My father in law plan hari ahad tu pergi Pangkor sbb igtkn org ramai akn pergi ke Pesta Bilis kt Teluk Batik, alih2 ramainya manusia kat sana...fuh..triple kot org2 kat pulau tu. Nak naik Feri pergi sana aje da makan masa 2 jam(menunggu+dlm feri). Cuaca pula ms tu agak panas so jd cpt lesu sikit. Sampai sana pun kami hanya di bawa round2 naik van teksi satu pulau. Kami singgah kat Kota Belanda dgn tokong je. Tempat terakhir kami singgah kt pantai Teluk dalam/Nipah sbb da lapar sgt nk mkn tengahari disitu. Da kenyang2 kami rehat tepi pantai jap, nak mndi mmg tak la ramai sgt org mandi kt situ.

Masa ni baru lps Breakfast. Sementara nk tggu ahli keluarga asben yg lain sampai.

Masing-masing sdg cuba bersabar menunggu feri.

Cuaca agak panas time nih, lps abis posing kt sini terus je terjah gerai jual air kelapa kt depan tuh.

Bergambar bersama adik2 iparku.

Lepas habis round satu pulau kami pun pulang. Bapa mertua ada kata next plan nk dtg sini lg kena stay 1 mlm atleast dekat chalet, boleh mandi laut skali.

Aktiviti malam pula lps da pulang dari Pangkor dan rehat2 sikit kami ada buat majlis sikit, meraikan besday asben walaupun dah lepas seminggu lbh tu skali dgn adik iparku yg comel ni Ati, besday dia bln 1 pttnya tp celebrate skali senang. Malam tu dalam kul 9 kuar kjp dgn asben pi beli kek kat Tesco. Balik tu terus celebrate.

cake banana coklat.

Besday Girl dan besday boy.

Asben dpt 3 hadiah.

Asben dan hadiah beliau. Dapat baju 2 helai, shaver dan hair dryer.

Dan tiba2...aku pun dpt hadiah hri lahir yg da lepas 6 bln hehehe.. Thanks Ati.

Keesokan harinya punya aktiviti kami pergi berkelah dan mandi laut di Teluk Batik. Kami igt lps Pesta Bilis hari semalamnya da tamat x de la ramai org tp rupa-rupanya...ramai juga lor. Pening nk cari tempat nk pasang khemah.

Lepas mandi harusla rs lapar kan..hehehee. Mula2 abah x join nk mndi laut tp lepas tgk kami syok berendam dlm laut tu terus je join hehehe.

Gambar yg lain ada tapi x dpt nk disiarkn disini krn agk kurang sesuai hehehe. Amik gmbo pun x byk sbb tgh syok mandi laut kan...almaklumla agak lama juga x mandi laut ni.

Hari terakhir di kampung sblm pulang plan nak gi Gua Tempurung tp atas nasihat pak mertua pasai cuaca hri tu mendung je so cancel+penat mandi laut semalam harinya pun x hilang + tanganku diserang gatal2 plak lepas mandi laut tu hewhew.

Maka dengan ini saya mengisytiharkan bahawasanya percutian satu Malaysia sudah tamat. Maka dengan ini juga sila la ambil mood bekerja anda kembali wahai Puan Asha.